FRANCIS DEPREZ WORDT DE NIEUWE CEO VAN D’IETEREN

De Raad van Bestuur van D’Ieteren heeft Francis Deprez benoemd tot CEO van de Groep. Francis Deprez was reeds lid van het Executive Committee sinds 2016.

Nicolas D’Ieteren, Voorzitter van de Raad van Bestuur: "De Raad is verheugd binnen de Groep de juiste persoon voor de rol van CEO te hebben gevonden.  Dit getuigt van het talent in onze managementteams.  Als lid van het Executive Committee sinds bijna 3 jaar, kent Francis onze groep door en door en is perfect vertrouwd met de ambities, uitdagingen, organisatie, het familiale aandeelhouderschap en de waarden. Zijn eerdere ervaring in strategische consultancy, maar ook in het executive management van internationale ondernemingen zal bijzonder waardevol zijn en zal de groep in staat stellen om een nieuw hoofdstuk aan te vatten, terwijl de ontwikkeling en consolidatie van elk van onze activiteiten verdergezet worden.

Francis Deprez: "Ik voel me zeer vereerd en dankbaar dat ik de kans krijg om D'Ieteren te leiden tijdens het volgende boeiende hoofdstuk in zijn lange bestaan. Ik ben blij dat ik een sterk en ondersteunend team om me heen heb waarop ik kan rekenen, en heel specifiek ook met Arnaud Laviolette, mijn collega in het Uitvoerend Comité . Samen met de D'Ieteren familie en de Raad van Bestuur zullen we onze strategie consequent voortzetten. We ontwikkelen onze bestaande activiteiten verder met het oog op uitmuntendheid en op de lange termijn, met de steun van onze ervaren managementteams van D'Ieteren Auto, Belron en Moleskine. En we blijven zoeken naar bijkomende investeringsopportuniteiten die waarde creëren en een aanvulling vormen op onze familie van ondernemingen".

Francis Deprez (54 jaar) heeft een diploma Toegepaste Economische Wetenschappen van de Universiteit Antwerpen (UFSIA) en een MBA van Harvard Business School.  Hij werkte vijftien jaar bij McKinsey & Company, waarvan acht jaar als Partner, vijf jaar bij Deutsche Telekom als Senior VP Strategy en vijf jaar bij Detecon International als CEO. Sinds september 2016 is hij lid van het Executive Committee van D’Ieteren.

Einde van het persbericht

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

• D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.
  • Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018.

Francis Deprez, Chief Executive Officer

Anne-Catherine Zoller, Corporate Communication - Tel: + 32 (0)2 536.55.65