Inkoop van eigen aandelen in het kader van het programma voor de inkoop van eigen aandelen en het liquiditeitscontract

1. Programma voor inkoop van eigen aandelen

In overeenstemming met artikel 207 van het Koninklijk Besluit van 30 januari 2001 tot uitvoering van het Wetboek van Vennootschappen, maakt de vennootschap D’Ieteren n.v. bekend dat ze in de periode van 4 september 2019 tot 10 september 2019 in totaal 65.766 eigen aandelen heeft gekocht op Euronext Brussel en/of een MTF, in overeenstemming met de toepasselijke voorschriften.

D’Ieteren n.v. verrichtte deze inkoop van eigen aandelen in het kader van het programma voor de inkoop van eigen aandelen zoals beslist en aangekondigd door de Raad van Bestuur van D’Ieteren n.v. op 28 augustus 2019, ten bedrage van maximaal 150 miljoen EUR (zie persmededeling van 28 augustus 2019). Het programma werd op 4 september 2019 gelanceerd. De looptijd zou naar verwacht 12-18 maanden bedragen. De aankopen worden verricht in overeenstemming met de geldende wetten en voorschriften en binnen het kader van de machtiging verleend door de Buitengewone Algemene Vergadering van Aandeelhouders van 31 mei 2018. In het kader van dit programma voor de inkoop van eigen aandelen heeft D’Ieteren tot op heden in totaal 65.766 eigen aandelen ingekocht, ten bedrage van in totaal 2.985.056. EUR.

2. Liquiditeitscontract

In het kader van het liquiditeitscontract (zie persmededeling van 16 maart 2015) kondigt D’Ieteren vandaag aan dat het 5.318 aandelen heeft gekocht op Euronext Brussel gedurende de periode van 4 tot 10 september 2019. Gedurende dezelfde periode heeft D’Ieteren 13.840 aandelen verkocht.

3. Totaalaantal eigen aandelen

Het totaalaantal eigen aandelen in het bezit van D’Ieteren bedroeg 1.238.965 op 9 september 2019. Het totaalaantal uitstaande gewone aandelen D’Ieteren n.v. bedraagt 55.302.620.

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

• D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. Het businessmodel evolueert om de burgers verantwoordelijke en innovatieve mobiliteit aan te bieden. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.
  • Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018.
  • D’Ieteren Immo (100%) bundelt de vastgoedactiviteiten van de groep D’Ieteren in België. De onderneming heeft ongeveer 30 sites die in 2018 een netto huurinkomsten van 18,7 miljoen EUR gegenereerd hebben. Ze voert ook investeringsprojecten uit en studies met het oog op de opwaardering van sites

Francis Deprez, Chief Executive Officer

Pascale Weber, Investor Relations - Tel.: + 32 (0)2 536.54.39