Safelite Groep neemt TruRoad Holdings, Inc. over

Safelite® Groep, Belron’s dochteronderneming in de VS, heeft een akkoord bereikt om de activa van TruRoad Holdings, Inc. (TruRoad), een speler in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing, ADAS*-kalibratie en claimbeheer te verwerven.

TruRoad is de eigenaar van JN Phillips Auto Glass, TechnaGlass, Harmon AutoGlass en Windscreen Centres. Het beheert een netwerk van 2.000 eigen, gefranchiseerde en gecontracteerde dienstverleners die zowel in service centers als via een vloot van bestelwagens de klanten bedienen.

TruRoad is ook eigenaar van StrategicClaim, een bedrijf voor externe administratie dat geavanceerde claimsoftware-oplossingen en incidentbeheerdiensten levert voor een groot aantal prominente auto- en schadeverzekeringsmaatschappijen in de VS.

TruRoad bedient klanten in 17 Amerikaanse staten, waaronder consumenten, commerciële klanten (fleets) en verzekeringsmaatschappijen. De jaarlijkse omzet bedraagt ongeveer USD 116 miljoen.

Raadpleeg voor verdere informatie het persbericht van Safelite dat beschikbaar is in de bijlage.

* ‘Advanced Driver-Assistance Systems’ of geavanceerde rijhulpsystemen

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

• D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.
  • Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018.
  • D’Ieteren Immo (100%) bundelt de Belgische vastgoedbelangen van de groep D’Ieteren. De onderneming bezit en beheert ongeveer 30 sites die in 2018 netto huurinkomsten van 18,7 miljoen EUR genereerden. De vennootschap voert tevens  investeringsprojecten uit en studies met het oog op de opwaardering van sites.

Francis Deprez, Chief Executive Officer

Pascale Weber, Investor Relations - Tel.: + 32 (0)2 536.54.39