Afsluiting van de overeenkomst om een participatie van 41% in Moleskine te verwerven

Nadat de nodige goedkeuring van de regelgevende authoriteiten bekomen werd, hebben D’Ieteren, Appunti S.a.r.l. (Syntegra Capital) en Pentavest S.a.r.l. (Index Ventures) vandaag de overeenkomst (getekend en medegedeeld op 22 september) betreffende D’Ieteren’s verwerving van 41% van het kapitaal van Moleskine S.p.A. aan 2,40 EUR per aandeel afgesloten.

Overeenkomstig de Italiaanse wetgeving zal D’Ieteren in het vierde kwartaal van 2016 een onvoorwaardelijk verplicht overnamebod aan dezelfde prijs (2,40 EUR per aandeel) lanceren op de overige Moleskine aandelen.

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel twee activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

- D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met op het einde van 2015 een marktaandeel van meer dan 22% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. Omzet in 2015: 2,9 miljard euro.

- Belron (voor 94,85% eigendom) is de wereldleider op het vlak van de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. Ongeveer 2.400 servicepunten en 10.000 mobiele service-units, die actief zijn onder meer dan 10 hoofdmerken waaronder Carglass®, Safelite® AutoGlass en Autoglass®, staan ten dienste van zijn klanten in 33 landen. Omzet in 2015: 3,2 miljard euro.

- Moleskine (voor 41,00% eigendom) is een premium en inspirerent lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt en verkoopt notebooks en schrijf,- reis en leesaccessoires onder een iconisch merk in 114 landen via een multichannel distributiestrategie. De omzet en bedrijfsresultaat bedroegen respectivelijk 128 miljoen EUR en 35 miljoen EUR in 2015.

Axel Miller, Chief Executive Officer

E-mail: financial.communication@dieteren.be – Website: www.dieteren.com

NOTICE TO U.S. RESIDENT HOLDERS OF THE SHARES

The Offer described in this press release  will be made for the Shares of Moleskine, an Italian company, and is subject to Italian disclosure and procedural requirements, which are different from those of the United States. This press release is neither an offer to purchase nor a solicitation of an offer to sell Shares of Moleskine. Prior to the beginning of the Tender Period, the Offeror will disseminate the Offer Document as required by applicable law and shareholders of Moleskine should review such document carefully.

To the extent permissible under applicable law or regulation, in accordance with normal Italian practice and pursuant to Rule 14e-5(b) of the U.S. Securities Exchange Act of 1934, as amended, the Offeror, the Issuer and their affiliates or brokers (acting as agents for the Offeror, the Issuer or any of their respective affiliates, as applicable) have in the past purchased and may from time to time after the date of this press release, and other than pursuant to the Offer, directly or indirectly purchase, or arrange to purchase, shares of Moleskine or any securities that are convertible into, exchangeable for or exercisable for shares of Moleskine. No such purchases have been made since September 22, 2016, other than the purchase of the Total Stake by the Offeror. Any such purchases will not be made at prices higher than the Consideration unless the Consideration is increased accordingly.

To the extent information about such purchases or arrangements to purchase is made public in Italy, such information will be disclosed as required in Italy by means of a press release, pursuant to Art. 41, paragraph 2, letter c) of the Issuers’ Regulation, or other means reasonably calculated to inform U.S. shareholders of Moleskine. In addition, the financial advisors to the Offeror and the Issuer may also engage in ordinary course trading activities in securities of Moleskine, which may include purchases or arrangements to purchase such securities.

Neither the U.S. Securities and Exchange Commission nor any securities commission of any State of the United States has (a) approved or disapproved of the Offer; (b) passed upon the merits or fairness of the Offer; or (c) passed upon the adequacy or accuracy of the disclosure in this press release. Any representation to the contrary is a criminal offence in the United States.