Inkoop van eigen aandelen in het kader van het liquiditeitscontract

In het kader van het liquiditeitscontract (zie persbericht van 16 maart 2015) kondigt D’Ieteren vandaag aan dat het 4.096 eigen aandelen heeft gekocht op Euronext Brussel gedurende de periode van 16 tot en met 22 november 2016. Gedurende dezelfde periode, heeft D’Ieteren 3.808 eigen aandelen verkocht.

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

- D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met op het einde van 2015 een marktaandeel van meer dan 22% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en bedrijfsresultaat bedroegen respectivelijk 2,9 miljard EUR en 60 miljoen EUR in 2015.

- Belron (voor 94,85% eigendom) is de wereldleider op het vlak van de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. Ongeveer 2.400 servicepunten en 10.000 mobiele service-units, die actief zijn onder meer dan 10 hoofdmerken waaronder Carglass®, Safelite® AutoGlass en Autoglass®, staan ten dienste van zijn klanten in 33 landen. De omzet en bedrijfsresultaat bedroegen respectivelijk 3,2 miljard EUR en 174 miljoen EUR in 2015.

- Moleskine (voor 41,00% eigendom) is een premium en inspirerent lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt en verkoopt notebooks en schrijf,- reis en leesaccessoires onder een iconisch merk in 114 landen via een multichannel distributiestrategie. De omzet en bedrijfsresultaat bedroegen respectivelijk 128 miljoen EUR en 35 miljoen EUR in 2015.

Axel Miller, Chief Executive Officer

E-mail: financial.communication@dieteren.be – Website: www.dieteren.com