Inkoop van eigen aandelen in het kader van het liquiditeitscontract

In het kader van het liquiditeitscontract (zie persbericht van 16 maart 2015) kondigt D’Ieteren vandaag aan dat het 5.601 eigen aandelen heeft gekocht gedurende de periode van 6 tot en met 12 juli 2016. Gedurende dezelfde periode, heeft D’Ieteren 5.126 eigen aandelen verkocht.

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio’s. De groep staat ten dienste van ongeveer 12 miljoen individuele en professionele klanten in 33 landen via twee activiteiten:

- D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van meer dan 22 % en 1,2 miljoen voertuigen in omloop op het einde van 2015. Omzet in 2015: 2,9 miljard euro.

- Belron (voor 94,85 % eigendom) is de wereldleider op het vlak van de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. Ongeveer 2.400 servicepunten en 10.000 mobiele service-units, die actief zijn onder meer dan 10 hoofdmerken waaronder Carglass®, Safelite® AutoGlass en Autoglass®, staan ten dienste van zijn klanten in 33 landen. Omzet in 2015: 3,2 miljard euro.

Axel Miller, Chief Executive Officer

E-mail: financial.communication@dieteren.be – Website: www.dieteren.com