Inkoop van eigen aandelen in het kader van het liquiditeitscontract

In het kader van het liquiditeitscontract (zie persbericht van 16 maart 2015) kondigt D’Ieteren vandaag aan dat het 3.331 eigen aandelen heeft gekocht gedurende de periode van 23 tot en met 29 maart 2016. Gedurende dezelfde periode, heeft D’Ieteren 1.967 eigen aandelen verkocht.

D'Ieteren, opgericht in 1805, is een groep die diensten verleent aan de automobilist. Het bedrijf staat ten dienste van ongeveer 12 miljoen individuele en professionele klanten in 35 landen via twee activiteiten:

- D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, Seat, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van meer dan 22% en 1,2 miljoen voertuigen van de verdeelde merken in omloop op het einde van 2015. Omzet in 2015: 2,9 miljard euro.

- Belron (voor 94,85% eigendom) is de wereldleider op het vlak van de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. In 2015 stonden ongeveer 2.400 servicepunten en 10.000 mobiele service-units, die actief zijn onder meer dan 10 hoofdmerken waaronder Carglass®, Safelite® AutoGlass en Autoglass®, ten dienste van klanten in 34 landen. Omzet in 2015: 3,2 miljard euro.

Axel Miller, Chief Executive Officer

E-mail: financial.communication@dieteren.be – Website: www.dieteren.com