Inkoop van eigen aandelen in het kader van het liquiditeitscontract

In het kader van het liquiditeitscontract (zie persbericht van 16 maart 2015) kondigt D’Ieteren vandaag aan dat het 9.347 eigen aandelen heeft gekocht gedurende de periode van 4 november tot en met 10 november 2015. Gedurende dezelfde periode, heeft D’Ieteren 6.778 eigen aandelen verkocht.

D'Ieteren, opgericht in 1805, is een groep die diensten verleent aan de automobilist. Het bedrijf staat ten dienste van ongeveer 12 miljoen individuele en professionele klanten in 34 landen via twee activiteiten:

- D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, Seat, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van meer dan 22 % in 2014 en 1,2 miljoen voertuigen van de verdeelde merken in omloop. Omzet in 2014: 2,7 miljard euro.

- Belron (voor 94,85 % eigendom) is de wereldleider op het vlak van de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing via meer dan tien hoofdmerken, waaronder Carglass®, Safelite® AutoGlass en Autoglass®. In 2014 stonden ongeveer 2.400 servicepunten en 9.400 mobiele service-units in 34 landen ten dienste van de klanten. Omzet in 2014: 2,9 miljard euro.

Axel Miller, Chief Executive Officer

E-mail: financial.communication@dieteren.be – Website: www.dieteren.com