D'Ieteren Auto vertrouwt erop dat geen enkele fiscale aanpassing zal worden doorgerekend aan de klanten die getroffen zijn door de onregelmatigheden met betrekking tot de CO2-uitstoot. Alle voertuigen zijn opnieuw beschikbaar voor de verkoop in België.

De Volkswagen-groep heeft recent verklaard dat bij intern onderzoek onregelmatigheden met betrekking tot de CO2-uitstootwaarden en verbruikscijfers werden vastgesteld bij de homologatie van voertuigen met een 1.4 l-, 1.6 l- of 2 l-dieselmotor en met een 1.4 l-benzinemotor. De Volkswagen-groep gaat voort met de opheldering van deze situatie, in nauwe samenwerking met de bevoegde instanties voor de homologatie.

Aangezien deze onregelmatigheden niet technisch van aard zijn, zal er geen enkele technische ingreep nodig zijn voor de betrokken voertuigen. De CO2-uitstoot en het brandstofverbruik van deze voertuigen bij dagelijks gebruik blijven dus ongewijzigd. De Volkswagen-groep garandeert bovendien dat er geen enkele impact is op de technische veiligheid of het weggedrag van de betrokken voertuigen.

De Europese Commissie heeft de Volkswagen-groep extra tijd gegeven tot het einde van dit jaar om de informatie met betrekking tot de CO2-uitstoot bekend te maken. De Volkswagen-groep heeft zich daarenboven al geëngageerd om eventuele fiscale gevolgen voor zijn rekening te nemen. D'Ieteren Auto heeft er daarom alle vertrouwen in dat de Volkswagen-groep met de bevoegde Belgische overheden tot een akkoord zal komen om ervoor te zorgen dat noch particuliere klanten, noch fleetklanten enig nadeel zullen ondervinden van mogelijke retroactieve of toekomstige wijzigingen in de belasting.

Rekening houdende met deze informatie zijn alle modellen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT en ŠKODA weer beschikbaar voor de verkoop.