Inkoop van eigen aandelen

In overeenstemming met artikel 207 van het Koninklijk Besluit van 30 januari 2001 tot uitvoering van het Wetboek van Vennootschappen, maakt de vennootschap s.a. D’Ieteren n.v. vandaag bekend dat zij op 17 mei 2013, 3.500 eigen aandelen heeft gekocht op Euronext Brussel. De aandelen werden gekocht voor een gemiddelde prijs van 34,31 EUR per aandeel. Deze terugkoopactie werd verricht ter dekking van aandelenoptieplannen ten voordele van het kaderpersoneel, krachtens de bevoegdheid verleend aan de Raad van bestuur door de Algemene Vergadering van aandeelhouders van 28 mei 2009.

Gedetailleerde operaties per dag

Aantal aandelen

Gemiddelde koers (EUR)

Minimale koers (EUR)

Maximale koers (EUR)

Totale prijs (EUR)

17 mei 2013

Totaal

D'Ieteren

Opgericht in 1805, D’Ieteren is een groep die diensten verleent aan de automobilist. Het staat ten dienste van ongeveer 11 miljoen individuele en professionele klanten in 34 landen via twee activiteiten:

- D’Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, Seat, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autodistributeur in België, met een marktaandeel van meer dan 22 % en meer dan één miljoen voertuigen van de verdeelde merken in omloop. Omzet in 2012: 2,8 miljard euro’s.

- Belron (voor 94,85 % eigendom) is de wereldleider op het vlak van herstelling en vervanging van voertuigbeglazing via meer dan tien voorname merken, waaronder Carglass®, Autoglass® en
Safelite® AutoGlass. 2.199 servicepunten en 8.863 mobiele service-units staan in 34 landen ten dienste van de klanten. Omzet in 2012: 2,7 miljard euro’s.

Financiële kalender

30 mei 2013

Algemene vergadering van de aandeelhouders

5 juni 2013