Tussentijdse managementverklaring

Samenvatting van het eerste kwartaal

- Lichte stijging van het resultaat in vergelijking met een record eerste kwartaal 2010.

- Verdere stijging van de verkopen met 9,4 %.

• D’Ieteren Auto: stijging van het marktaandeel tot 20,42 % in het eerste kwartaal op een markt van nieuwe voertuigen die steeg met 5,3 %. Stijging van de verkopen met 16 %.
  • Belron: stijging van de verkopen met 3 %, waarvan 1 % uit overnames en een gunstige impact van 2 % uit wisselkoersschommelingen. Bij constante perimeter zijn de verkopen stabiel ten opzichte van een sterke vergelijkingsperiode in 2010.
  • Avis Europe: Verhuuropbrengsten 5,2 % hoger dan vorig jaar (NB: Avis Europe rapporteert over de eerste vier maanden tot eind april).

- Stijging van het courante geconsolideerde resultaat vóór belastingen, groepsaandeel, met 2,9 %.

- Verwachte stijging met ten minste 5 %, van het courante geconsolideerde resultaat vóór belastingen, groepsaandeel, 2011 ten opzichte van een recordjaar 2010.

D'Ieteren

Opgericht in 1805, D’Ieteren is een groep die diensten verleent aan de automobilist. Het staat ten dienste van meer dan 19 miljoen klanten in ongeveer 120 landen via drie activiteiten:

- D’Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, Škoda, Seat, Porsche, Bentley, Lamborghini, Bugatti en Yamaha. Het is de grootste autodistributeur in België, met een marktaandeel van meer dan 20% en meer dan één miljoen voertuigen van de verdeelde merken in omloop. Omzet in 2010: 2,7 miljard euro.

Belron (voor 92,7% eigendom) is de wereldleider op het vlak van herstelling en vervanging van voertuigbeglazing via een vijftiental merken, waaronder Carglass, Autoglass en Safelite Auto Glass. 1.900 servicepunten en 9.500 mobiele service-units staan in 33 landen ten dienste van de klanten. Omzet in 2010: 2,8 miljard euro.

Avis Europe (voor 59,6% eigendom, genoteerd op de Beurs van Londen) is één van de wereldleiders op het vlak van autoverhuur op korte termijn in Europa, Afrika, het Midden-Oosten en Azië. Via zijn merken Avis en Budget is de onderneming actief vanuit meer dan 3.900 servicepunten. Verhuurinkomsten in 2010: 1,2 miljard euro.

Financiële kalender

26 mei 2011 – Algemene vergadering van de aandeelhouders

25 augustus 2011 – Resultaten voor het eerste halfjaar 2011 (nabeurs)

16 november 2011 – Tussentijdse managementverklaring (nabeurs)