Gewone en buitengewone algemene vergaderingen van 26 mei 2011

Wij informeren u dat de documenten met betrekking tot de gewone en buitengewone algemene vergaderingen van 26 mei 2011 werden gepubliceerd op de website van de groep D’Ieteren (http://www.dieteren.com/nl).

Directe link naar de pagina in het Nederlands

D'Ieteren

Opgericht in 1805, D’Ieteren is een groep die diensten verleent aan de automobilist. Het staat ten dienste van meer dan 19 miljoen klanten in ongeveer 120 landen via drie activiteiten:

D’Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, Škoda, Seat, Porsche, Bentley, Lamborghini, Bugatti en Yamaha. Het is de grootste autodistributeur in België, met een marktaandeel van meer dan 20% en meer dan één miljoen voertuigen van de verdeelde merken in omloop. Omzet in 2010: 2,7 miljard euro.

Belron (voor 92,7% eigendom) is de wereldleider op het vlak van herstelling en vervanging van voertuigbeglazing via een vijftiental merken, waaronder Carglass, Autoglass en Safelite Auto Glass. 1.900 servicepunten en 9.500 mobiele service-units staan in 33 landen ten dienste van de klanten. Omzet in 2010: 2,8 miljard euro.

Avis Europe (voor 59,6% eigendom, genoteerd op de Beurs van Londen) is één van de wereldleiders op het vlak van autoverhuur op korte termijn in Europa, Afrika, het Midden-Oosten en Azië. Via zijn merken Avis en Budget is de onderneming actief vanuit meer dan 3.900 servicepunten. Verhuurinkomsten in 2010: 1,2 miljard euro.

Financiële kalender

17 mei 2011 – Tussentijdse managementverklaring (nabeurs)

26 mei 2011 – Algemene vergadering van de aandeelhouders

25 augustus 2011 – Resultaten voor het eerste halfjaar 2011 (nabeurs)