Résultats provisoires de l'offre publique sur Moleskine

L’offre publique obligatoire lancée par D’Ieteren sur les actions de Moleskine s’est clôturée aujourd’hui après une période d’offre de trois semaines. Suite à l’acquisition d’une participation de 41% dans Moleskine le 6 octobre 2016 et des achats subséquents d’actions Moleskine en dehors de l’offre publique, et sur la base des résultats provisoires de l’offre publique obligatoire, D’Ieteren atteint 89.0% d’actions dans la société Moleskine. En y ajoutant les actions en trésorerie détenues par Moleskine, la participation atteint 90.4%.

Sur la base de ce résultat, et en conformité avec la réglementation italienne, D’Ieteren lancera une procédure de sell-out dont les détails seront communiqués au cours de la semaine prochaine.

Notice to U.S. resident holders of the shares

The Offer described in this press release is made for the shares of Moleskine, an Italian company, and is subject to Italian disclosure and procedural requirements, which are different from those of the United States. This notice is neither an offer to purchase nor a solicitation of an offer to sell shares of Moleskine. Prior to the beginning of the tender period, the Offeror has disseminated the offer document as required by applicable law and shareholders of Moleskine should review such document carefully.

To the extent permissible under applicable law or regulation, in accordance with normal Italian practice and pursuant to Rule 14e-5(b)(10) of the U.S. Securities Exchange Act of 1934, as amended, the Offeror, the Issuer and their affiliates or brokers (acting as agents for the Offeror, the Issuer or any of their respective affiliates, as applicable) have in the past purchased and may from time to time after the date of this notice, and other than pursuant to the Offer, directly or indirectly purchase, or arrange to purchase, shares of Moleskine or any securities that are convertible into, exchangeable for or exercisable for shares of Moleskine. No purchases of shares of Moleskine have been made since September 22, 2016, other than (i) the purchase of 73,657,973 shares of Moleskine, previously held by Appunti S.à r.l., and (ii) the purchase of 13,383,482 shares of Moleskine, previously held by Pentavest S.à r.l., by the Offeror, as well as (iii) the purchases by D’Ieteren S.A. and/or the Offeror referred to in the notices issued by the Offeror on November 15, 17, 18, 21, 22, 23, 24, 25, 28, 29 and 30 and December 1 and 2, 2016. No purchases of Moleskine shares will be made at prices higher than the consideration for the Offer unless the consideration for the Offer is increased accordingly.

To the extent information about such purchases or arrangements to purchase is made public in Italy, such information will be disclosed as required in Italy by means of a press release, pursuant to Art. 41, paragraph 2, letter c) of the Issuers’ Regulation, or other means reasonably calculated to inform U.S. shareholders of Moleskine. In addition, the financial advisors to the Offeror and the Issuer may also engage in ordinary course trading activities in securities of Moleskine, which may include purchases or arrangements to purchase such securities.

Neither the U.S. Securities and Exchange Commission nor any securities commission of any State of the United States has (a) approved or disapproved of the Offer; (b) passed upon the merits or fairness of the Offer; or (c) passed upon the adequacy or accuracy of the disclosure in this notice. Any representation to the contrary is a criminal offence in the United States.

Fin du communiqué

Profil du groupe

Fondé en 1805, le groupe D’Ieteren vise, à travers plusieurs générations familiales, la croissance et la création de valeur en poursuivant une stratégie à long terme pour ses activités et en soutenant leur développement en tant que leader de leur secteur ou dans leurs géographies. Le groupe possède actuellement trois activités articulées autour de marques fortes :

- D’Ieteren Auto distribue en Belgique les véhicules des marques Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche et Yamaha. Il est le premier distributeur de voitures en Belgique avec une part de marché de plus de 22% et 1,2 million de véhicules en circulation fin 2015. Le chiffre d’affaires et le résultat opérationnel ont atteint respectivement 2,9 milliards d’euros et 60 millions d’euros en 2015.

- Belron (détenu à 94,85%) est le leader mondial de la réparation et du remplacement de vitrage de véhicules à travers plus de dix marques principales, dont Carglass®, Safelite® AutoGlass et Autoglass®. Environ 2.400 points de service et 10.000 unités mobiles dans 33 pays sont à la disposition de ses clients. Le chiffre d’affaires et le résultat opérationnel ont atteint respectivement 3,2 milliards d’euros et 174 millions d’euros en 2015.

Moleskine est une marque aspirationnelle invitant à l’exploration et l’expression d’un style de vie, qui regroupe toute une famille d'objets iconiques tels que le légendaire carnet Moleskine et des accessoires d’écriture, de voyage et de lecture, à travers une stratégie de distribution multicanal dans 114 pays. Le chiffre d’affaires et le résultat opérationnel ont atteint respectivement 128 millions d’euros et 35 millions d’euros en 2015.

Axel Miller, Administrateur délégué

Arnaud Laviolette, Directeur financier