D’Ieteren bezit 100% van de Moleskine aandelen

D’Ieteren heeft vandaag via dochtermaatschappij DM Invest een squeeze out procedure op de resterende aandelen van Moleskine gelanceerd en afgerond. D’Ieteren heeft nu, samen met Moleskine die eigen aandelen bezit, 100 % van de Moleskine aandelen in handen. Moleskine’s notering op de beurs van Milaan werd tevens geschrapt.

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

- D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met op het einde van 2015 een marktaandeel van meer dan 22% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en bedrijfsresultaat bedroegen respectivelijk 2,9 miljard EUR en 60 miljoen EUR in 2015.

- Belron (voor 94,85 % eigendom) is de wereldleider op het vlak van de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. Ongeveer 2.400 servicepunten en 10.000 mobiele service-units, die actief zijn onder meer dan 10 hoofdmerken waaronder Carglass®, Safelite® AutoGlass en Autoglass®, staan ten dienste van zijn klanten in 33 landen. De omzet en bedrijfsresultaat bedroegen respectivelijk 3,2 miljard EUR en 174 miljoen EUR in 2015.

- Moleskine (voor 100 % eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt en verkoopt notebooks en schrijf,- reis en leesaccessoires onder een iconisch merk in 114 landen via een multichannel distributiestrategie. De omzet en bedrijfsresultaat bedroegen respectivelijk 128 miljoen EUR en 35 miljoen EUR in 2015.

Axel Miller, Chief Executive Officer

E-mail: financial.communication@dieteren.be – Website: www.dieteren.com